De tour is begonnen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marit Vooijs - WaarBenJij.nu De tour is begonnen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marit Vooijs - WaarBenJij.nu

De tour is begonnen!!

Door: Marit Vooijs

Blijf op de hoogte en volg Marit

12 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!!
Hier weer bericht van mij uit ja, niet meer uit Kaapstad, maar vandaag vanuit Sedgefield. De tour is begonnen, het afscheid in het vrijwilligershuis en bij de projecten is geweest.

We doen de laatste dagen echt superveel. Bijna teveel om op te schrijven. Laat ik eerst ff terugblikken op de laatste dagen in het vrijwilligershuis. Veel gedaan ook weer. Allereerst de laatste dagen op de projecten Fikelela (weeshuis met kinderen van 0-8 jaar) en GAPA (Grandmothers Against Poverty and Aids) een soortement van naschoolse opvang, gerund door oma's die eigenlijk op die manier weer de rol van moeder op zich nemen en deze kinderen ná schooltijd een veilige plaats bieden. Wat een toppers!! Bij beide projecten een onvergetelijke tijd gehad. De kids van GAPA hadden ons speciaal toegezongen en lieve zelfgeschreven briefjes gemaakt. Hartverwarmend. De kleine baby's en peuters op Fikelela zal ik ook zeker gaan missen, hun lieve schattige snoetjes en die 'moeders' doen zó hun best om alle kids aandacht te geven.

Woensdag was er een nationale dag om te stemmen in Zuid-Afrika. We hadden die dag vrij van project. Na een workshop 's ochtends in het vrijwilligershuis, zijn we 's middags met een groepje naar de botanische tuinen in Kirstenbosch geweest. Supergezellig en mooi ook daar. Als klap op de vuurpijl zijn we die avond uit eten geweest in een grill restaurant. Heb daar een heeele speciale mix grill gegeten :-). Je moet toch álles proberen als je in Afrika bent ;-). De mix grill bestond uit springbok, struisvogel, krokodil, wild zwijn en boerewors. Heeerlijk gewoon. Nooit gedacht dat dat vlees zo lekker zou zijn.

Om ons vrijwilligerswerk af te sluiten hadden we besloten om een etentje te organiseren bij het alom bekende 'Mama Africa' @ Long Street. Er waren maar liefst 14 mensen die mee uit eten gingen. Super tof. Ook weer heerlijk typisch Zuid-Afrikaans gegeten: Struisvogelbiefstuk ;-). Na het eten uitgegaan @ Long Street. De bekendste uitgaansplek van Kaapstad. Helemaal leuk zo met zijn allen. We waren toen zelfs met zijn 17en!!

Maarrr dat is nog steeds niet alles, want Aad en ik zouden zaterdag skydiven op de planning hebben staan. Helaas ging dit alweer, voor de 3e x, niet door. De balen in natuurlijk, want we waren op tijd opgestaan na een avondje uit. Maar we zijn niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik kon me nog herinneren dat een van de andere vrijwilligers had gezegd dat er een zaterdagochtend markt was. Ff gecheckt waar dat was en toen zijn we daar met zijn 3en, Adriënne , Stephanie en ik, heengegaan. Hele leuke, aparte markt, soort country achtig. Heel veel heerlijke eettentjes, van luxe muffins tot braadworst en noem het maar op. Natuurlijk wat lekkers genomen daar. Na de markt nog een laatste shopping gadaan in de shoppingmall 'Canal Walk'. En niet zomaar een shopping! We wilden alle 3 een blijvende herinnering aan deze onvergetelijke reis houden. Dankzij Jenn hebben we dit waar kunnen maken!! Eenmaal thuisgekomen een high tea gedaan i.p.v. warm eten haha. Wel ff leuk. En onze aanwinst geshowed! Wat een onvergetelijke tijd hebben we hier in Cape Town gehad.

Ik laat jullie snel meer weten over de tour, want die is ook echt amazing, maar anders wordt het ff teveel en ik moet op tijd naar bedje. Morgen om 6 uur eruit :-|.

We keep in touch! Tot snel,

Groetjes,
Marit

• 12 Mei 2014 - 23:09

Gert Vooijs:

HALLO Marit,

Is een mooi verhaal.
    Je hebt het daar zo te zien naar de zin daar.
    je hebt straks veel te vertellen thuis.
    Een fijne en goede tijd daar nog.

Groetjes van ons allemaal

• 13 Mei 2014 - 23:32

Frank&Areke:

Fijne vakantie week
    Je hebt het verdiend!
    Alleen, waarom knijp je dat ene welpje?

XX Frank&Areke

• 16 Mei 2014 - 18:45

Marit Vooijs:

Thanks again for the nice reactions! Haha ja ff een knijpje zodat ik een mooie foto had Frank&Areke! :-)
    Thuis heb ik idd nog veel meer verhalen en foto's om te delen!
    Tot snel Xx